اين شركتها كه در خلأ پوششهاي ناقص و ضعيف بيمهاي براي خدمات دندانپزشكي رشد ميكنند با وعدههايي از قبيل تخفيف تا 90درصد اقدام به صدور كارت و دفترچه خدماتدرماني و دندانپزشكي ميكنند. آنها در تبليغاتشان براي جلب اعتماد، از طرحهاي تحول سلامت و بيمه همگاني سلامت نيز ياد ميكنند.
سيدمحمدرضا هاشمينيا، مديركل دفتر مركزي حراست سازمان بيمه سلامت با اشاره به اينكه اين سازمان هرگز براي بيمه كردن افراد، از تماس تلفني استفاده نميكند، گفت: پوشش خدمات دندانپزشكي با پرداخت ۷۹هزار تومان، دروغ است. بسياري از اين شركتهاي بيمهاي با اشاره به مواردي از قبيل ارائه بيمه تكميلي به بيمه شدگان، ارائه بيمه مكمل دندانپزشكي، ارائه دفترچه بيمه و يا كارت بيمه سلامت، داشتن قرارداد و پرداخت هزينههاي درمان آزمايشگاه، ويزيت پزشكان و داروخانهها و هزينههاي دارويي با احتساب حق بيمه به بيمهشدگان اقدام به اخاذي از مردم كرده و باعث سوءاستفاده از نام سازمان، وزارت رفاه و خدشهدار شدن آن در منظر افكار عمومي ميشوند. بعضا تماسگيرنده تهديد ميكند كه درصورت عدمپرداخت مبالغ مورد نظرش، دفاتر بيمه درمان شهروندان را ابطال ميكند كه اين ادعاي تماسگيرنده خلاف واقع و كذب است. ثبتنام از افراد فاقد بيمه درمان پايه تنها از طريق سامانه الكترونيك سازمان بيمه سلامت ايران به نشاني www.bimehsalamat.ir امكانپذير است.
سعيد عسگري، دبير شوراي سلامت دهان وزارت بهداشت نيز با تشريح پشت پرده تماسهاي تلفني براي تخفيفهاي ويژه خدمات دندانپزشكي گفت: فعاليت شركتهاي شبهبيمهاي خدمات دندانپزشكي مورد تأييد وزارت بهداشت نيست و مردم فريب ارائه تخفيف براي دريافت خدمات دندانپزشكي را نخورند. فعاليتهاي برخي از شركتهاي شبهبيمهاي كه با تماس با هموطنان، خود را بهعنوان نمايندگان وزارت بهداشت و يا رفاه معرفي ميكنند نوعي فريبكاري بوده و به هيچ عنوان وجاهت قانوني نداشته و مورد تأييد وزارت بهداشت نيست.
با وجود گراني تجهيزات و خدمات دندانپزشكي و ضعف بيمههاي درماني پايه و تكميلي در پوشش دادن اين هزينهها، بهنظر ميرسد داستان گسترش فعاليت اين شركتها و فريب خوردن مردم همچنان ادامه داشته باشد.
نظر شما